یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها
یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها

راهکارهای ارتقاء نظام سلامت کشور (1)

اصلاح یا حذف تعرفه گمرکی 

 

بدون شک یکی از شاخصه های تعیین کننده قیمت تمام شده ، میزان تعرفه گمرکی میباشد .  

البته در علم اقتصاد دلایل مختلف و زیادی وجود دارد که توجیه کننده چرائی لزوم تعیین یا وضع این تعرفه می باشد ولی به نظر من در حال حاضر باید حداقل جهت ملزوماتی که در داخل کشور تولید نمی شود یا تولید داخلی جوابگوبی میزان نیاز نمی باشد تعرفه گمرکی حذف شود . 

البته قطعا باید قوانین حذف این تعرفه به گونه ای وضع شود که هم از ایجاد رانت جلوگیری شود هم به تولید داخلی آسیب وارد نشود . 

در حال حاضر هیات امناء ارزی در معالجه بیماران که زیر مجموعه وزارت بهداشت می باشد عملا این کار را انجام می دهد ولی متاسفانه به علل مختلف به هیچ عنوان توانائی حل مسئله را نداشته است . 

به نظر من محدود کردن حذف تعرفه در سازمانی خاص جوابگوی نیاز بسیار زیاد بازار سلامت کشور نمی باشد و باید با وضع قوانین خاص این حذف را وسیع کرد و بخش خصوصی را هم در این مهم به بازی گرفت . 

امیدوارم یکایک عزیزان با مراجعه به لینک نظر ، در ذیل این نوشتار نظرات ، پیشنهادات و ... خود را ارائه نمایند .

نظرات 3 + ارسال نظر
علی مقدم شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:07

سلام علیکم
بر اساس قانون برنامه پنجم و قانون و آیین نامه های تشکیل شرکت های دانش بنیان شرکت های مذکور نیز از پرداخت عوارض گمرکی و مالیات معاف هستند.
و با توجه به اینکه اعضا هیات علمی دانشگاه نیز می توانند شرکت های دانش بنیان تاسیس کنند. می تواند از این فرصت استفاده شود.

خیلی ممنون

پورآقاسی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:00

با تشکر از تلاش شما مطالب خیلی خلاصه بیان شده است. به نظر من بهتر است موضوع کمی تشریح شود و سیاست‌های موجود نقد شود.

سلام
ضمن تشکر همانطور که در مطلب اولیه بیان شده دنبال بحث هستم تا از مباحث انجام شده نتیجه گیری کنیم وگرنه کلیات یا جزئیات را توضیح دادن صرفا متکلم وحده شدن است من دنبال جمع آوری نظرات هستم و بیشتر هم راستش میخواهم خودم چیزی یاد بگیرم ، از شما عزیزان صاحب نظر در این حوزه و با توجه به مدرک،سوابق کاری و مسائلی که خودم دارم بتوانم کتابی یا مقاله ای آماده کنم تا بدرد همه بخورد کاش میشد این کتابها یا برنامه هائی که بیشتر آقای دکتر قالیباف در مناظرهها نشان میدهند یا آقای دکتر رضائی حرفش را میزنند در دسترس همه می بود تا هم نقد کنند و هم بکارشان بیاید .
منتظر نظرات حضرتعالی هستم

مجید مهدوی دوشنبه 31 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 16:59

جناب آقای دکتر خانی گرامی

با سلام امیدوارم سلامت باشید. امروز با اشاره استاد مشترکمان با سایت شما آشنا شدم. موضوعات بسیار بسیار مهم و بسیار جالبی را طرح مساله کرده اید. دوست داشتید میتوانیم در آینده همکاری علمی و اجرایی نزدیکی داشته باشیم. در صورت تمایل اگر به ایمیل من اطلاع دهید در اولین فرصت قرار ملاقاتی را ترتیب خواهم داد.

با سپاس
مهدوی دامغانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد