یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها
یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها

بیماری «اسکلرودرمی» چیست؟

 

بیماری اسکلرودرمی با مورد حمله قرار دادن سیستم ایمنی فرد، بخش‌های مختلف بدن
مانند پوست، ریه و سیستم دستگاه گوارشی را درگیر می‌کند.

ادامه مطلب ...

بیماران جذامی، طرد شدگانی که نیازمند حمایت هستند

 

 

 

یکی از بیماری هایی که از گذشته در میان مردم دنیا رواج داشته و هنوز هم نشانه ها و نمونه هایی از آن در دنیا برجای مانده، بیماری جذام است.

ادامه مطلب ...

چهار خوراکی چرب ضروری برای بدن

بسیاری از خوراکی‌هایی که ما روزانه آنها را مصرف می‌کنیم دارای چربی‌های مختلفی هستند که باعث آسیب رسیدن به بدن ما می‌شود و همچنین می‌توانند بیماری‌های مختلفی را در بدن ما ایجاد کنند.البته در این میان می‌توانیم خوراکی‌های چربی را نیز پیدا کنیم که خوردن آنها برای بدن بسیار مفید و همچنین لازم است.

این خوراکی‌ها دارای چربی‌های خاصی هستند که بودنشان می‌تواند به تقویت قوای بدن کمک بسزایی کند.

ادامه مطلب ...

عمـده مشـکلات سفـره ایـرانـی (چگونه درست مصرف کنیم؟!)

1. زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهیهر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف نمایید.

ادامه مطلب ...

ســــلیمان و مورچه عاشق

 

 

 روزی حضرت سلیمان مورچه ای را در پای کوهی دید که مشغول جابجا کردن خاک های پایین کوه بود. از او پرسید: چرا این همه سختی را متحمل می شوی؟ مورچه گفت:

ادامه مطلب ...