یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها
یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها

واحد جلب مشارکتهای مردمی

 حاج غلامعلی حقیقی تاجور متولد هزار و دویست و نود و هفت هجری شمسی بود ولی امروز پرواز کرد . یکی از خیرین مرکز آموزشی،پژوهشی و درمانی قائم(عج)مشهد بود

که مثلا شروع اختصاص یخچال به یکایک اتاقهای بیماران ، شروع نصب تلویزیونهای بزرگ ال سی دی در بخشها و ...... با ایشان بود . 

از زمانی که مدیر اجرائی مرکز قائم(عج)شدم دائم به فکر این بودم که راهی باز کنم تا خود مردم هم در مدیریت مرکز شریک باشند که با حضور نفسهای خیر مرحومه تاج الملوک شهرستانی در مرکز ، این مسئله به همت بالای جناب آقای احمد توتونچی فرزند مرحومه تحقق یافت و چه برکتهائی داشت که باید کتابها نوشت و حضور مرحوم تاجور یکی از هزاران برکت نفس خیر مرحومه شهرستانی بود . 

بعد از افزایش حضور خیرین به فکر راه اندازی واحدی افتادم که اسمش را گذاشتم واحد جلب مشارکتهای مردمی یک نفر هم از پرسنل مسئولش شد البته بعدا بعلت مشکلاتی که ، بعدها خواهم نوشت و آنهم خود مثنوی هفتادمن کاغذ خواهد شد خیلی خیلی فعالیتش کم رنگ شد ولی کلا در واحد فوق الذکر کلیه نیازهای مرکز در چهار لیست آماده شده بود  لیست اول نیازهای عمرانی ، لیست دوم نیازهای تجهیزات پزشکی ، لیست سوم نیازهای آموزشی و پژوهشی و لیست چهارم هم نیازهای مالی بیماران نیازمند که بعد از مراجعه هر فرد خیر راهنمائی لازم انجام میشد ودر هر زمینه ای که مایل بودند میتوانستد کمک کنند البته به هیچ عنوان مستقیما از خیرین پول نمیگرفتیم فقط ما واسط بودیم مثلا اگر خیری میخواست مبلغی را برای ساخت و ساز اختصاص دهد چون پروژه های مختلف داشتیم بسته به میزان مبلغ اهدائی رابطه خیر را با یک پیمانکار آشنابه مسائل درمانی برقرار میکردیم و فقط سیستم ما نظارت میکرد تا هم مشکلات تنظیم اسناد را نداشته باشیم هم نظر خیر را بیشتر جلب کنیم . 

برای تجهیزات پزشکی گرانقیمت هم با فروشنده جنس صحبت میکردیم و شماره حسابی از طرف فروشنده کالا اعلام میشد و کم کم مبالغ توسط خیرین مختلف واریز میشد ، فروشنده هم پس از دریافت کامل پول وسیله را تحویل مرکز می داد ، جالب این بود که اکثرا پس از چند مرحله واریز پول خود فروشنده هم بخش زیادی از مبلغ را بعده میگرفت و از جیب خودش به شرکتهای خارجی پرداخت میکرد تا وسیله زودتر تحویل شود . 

 

 

عکسهائی از محراب نماز خالی مرحوم تاجور در مسجد المهدی خیابان فلسطین مشهد   

 

 

 

 

  

نظرات 3 + ارسال نظر
[ بدون نام ] چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:58

خدا رحمتش کند

[ بدون نام ] جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:30

روحش شاد

naghipoura1@mums.ac.ir جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 09:32

راهش پر رهرو باد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد