یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها
یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها

توزیع غذای بیمار

 

 

گویا همین دیروز بود ، سال 1386 که در مرکز آموزشی،پژوهشی و درمانی قائم(عج)مشهد شروع بکار کردم اولین چیزی که مرا آزار داد نحوه توزیع غذای بیماران بود هنوز یادم نمیرود اورژانس داخلی بیمارستان در  محل ورودی اورژانس جراحی با حدود 12 تخت بستری قرار داشت که بعلت تعداد زیاد مراجعه کننده علاوه بر تعبیه تخت بیمار در دو طرف سالن ورودی که حدود سه متر عرض داشت در سالن اصلی بیمارستان هم بیمار بستری میشد .

 ساعت حدود 12 ظهر بود من برای پیگیری مسئله ای در حال بازدید از اورژانس داخلی بودم در کنار راهرو پزشک کشیک مشغول درناژ مایع شکم بیماری بود و در روبروی همان بیمار ، همراه بیمار دیگری در حال گذاشتن لگن برای ادرار بیمار بود ، که پرسنل توزیع غذا شروع به توزیع غذا کردند ...................  . 

بلافاصله جلسه بررسی وضعیت تهیه ، طبخ و توزیع غذا را برگزار کردم . مسئولیت این مسئله را واگذار کردیم به آقای وحید ضیاءخرازی زاده کارشناس مسئول تغذیه بیمارستان که انصافا خیلی تلاش کرد و قرار داد بسیار عالی برای واگذاری کل موضوع به بخش خصوصی تنظیم کرد و به جرات می شود گفت یکی از کاملترین قرار دادهای  تهیه ، طبخ و توزیع غذا در بین بیمارستانهای سطح کشور مربوط به بیمارستان قائم (عج)مشهد می باشد ، که هنوز هم همه ساله بازبینی می شود . 

امروز کلیه وعدههای غذائی بیمارستان در ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی و وکیم شده توزیع میشود جالب این است که این مسئله امروز به کلیه بیمارستانهای سطح کشور اشاعه پیدا کرده و افتخاری است برای پرسنل مرکزآموزشی،پژوهشی و درمانی قائم(عج) که یکی از شروع کنندگان این مسئله در سطح کشور میباشند (به این صورت). البته نکته مهم در کلیه واگذاریها به بخش خصوصی علاوه بر قرارداد و نظارت خوب داشتن یک پیمانکار خوب نیز می باشد متاسفانه مدیران بعلت عدم در نظر گرفتن مثلث قرارداد ، نظارت و پیمانکار خیلی خیلی راحت واگذاری ها به بخش خصوصی را زیر سوال می برند و  بعضا هم نظر می دهند که مثلا واگذاری در بخشی جواب میدهد و در بخش دیگر خیر ؟ در بخش تهیه ، طبخ و توزیع غذای بیمارستانها و ...... دانشگاه علوم پزشکی مشهد خیلی خوش سانس بود که پیمانکار بسیار توانمند و مدیری بنام آقای علیجانی اردشیر (اردشیری)داشته و خوشبختانه هنوز هم دارد من پیشنهاد میکنم یکی از مراکز علمی مدیریت در ایران طرح مطالعاتی را شروع کند و بررسی کند فقط در بخش تغذیه بیمارستانهای سطح کشور چگونه می شود بهتر عملکرد قطعا در ریز هزینه های بیمارستانها هزینه تغذیه جایگاه بزرگی را اشغال کرده که با مدیریت خوب می شود بهتر این مسئله را مدیریت کرد .

نظرات 2 + ارسال نظر
دوست یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:45

سلام
آیا مطمئن هستید که بخش خصوصی با همین کیفیت که بخش دولتی مواد اولیه تهیه میکند ، مواد اولیه مرغوب تهیه کند .

سلام
من در متن اشاره کردم به مثلث قرارداد ، نظارت و پیمانکار بدون داشتن این سه ضلع کامل و خوب نمی شود گفت که کیفیت یا حتی کمیت یک چیزی خوب است یا بد ، من در همین بخش غذا زمانی که در بیمارستان قائم (عج) مشهد بودم دیدم که لبنیات و گوشت با کیفیت پائین خریداری میکردیم به جهت پرداخت کمتر پول ولی وقتی در شروع قرارداد تمام موارد واضح مشخص شده باشد از کیفیت به هیچ عنوان کم نمی شود .

یک دلسوز آگاه جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 19:40

جناب استاد عرض ادب و سلام دارم
برای شما و وبلاگ خوبتان خوب نیست که تبلیغ از اشخاص کنید این افرادی که شما نامبردید شاید زمان شما خوب کار میکردند اما به قول حضرت امام (ره) معیار حال افراد است . خوب است که کیفت غذا رو از منی سوال کنید که در بیمارستان قائم قائم کار میکنم و عملکرد این مثلثی را که شما میفرمائید دارم به عینه میبینم .
بحسی در مورد قرار داد ندارم اما مثلث دیگر که نظارت است در بیمارستان قائم بحس نظارتی موضوع تغذیه در ید همین آقای مهندس خرازی زاده شماست که عملکرد ایشان نشان داده ایشان بجای ناظر و کارمند بیمارستان بودن طرفدار و حامی مثلث دیگر است پس این از ضعف نظارت ما حالا بریم سراغ ضلع دیگر مثلث پیمانکار ، آقای اردشیری که به نظر بنده ایشان یک پولداری هست که با پول خود همیشه و همجا صحه می گذارد بر عملکرد ضعیف خود از قبیل خرید فرش برای مسجد دانشگاه و غیره ... که اگر خواستید به آن توضیح می دهم اما این میان در حق منه کارمند و آن بیماری که در بیمارستان ما هستش جفا میشه کجا هستند کسانی که ببینند ای ن جفا ها و نامردی ها را . والسلام یک دلسوز آگاه
((آقای دکتر اگر این مطلب بنده درج نشود دیگر به وبلاگ شما سر نمیزنم و نظر نمیگذارم )) ممنون

برادر یا خواهری که تحت عنوان ( یک دلسوز آگاه ) مطلب نوشته اید باید به اطلاع برسانم اینجانب که هیچ چیزی جز خدمت از آقای اردشیری ندیده ام ، اصلا چرا در کشور ما مد شده است هر کسی وضعیت اقتصادی خوبی دارد و عملکرد خوبتری دارد باید بگوئیم حتما کار خلافی میکند که اینهمه پول دارد ، نه و نه و نه به نظر اینجانب این شایستگیها و توانائیهای آقای اردشیری و امثال ایشان است که امروز به این نقطه رسیده اند الا غیر .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد