یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها
یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها

راهکارهای ارتقاء نظام سلامت کشور (6)

تولیت 

 

بخشی از کارکرد یک حکومت که مسوول تندرستی و رفاه جامعه می باشد و به میزان اعتماد و مشروعیتی که شهروندان برای فعالیتهای حکومت قایل هستند اهمیت می دهد.

نظرات 1 + ارسال نظر
ugd lrnl دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:00

سلام علیکم
کشورهای پیشرفته به دلیل محدودیت منابع، تولیت در ارائه خدمات را الزامی و نقطه تلاقی سطح خدمات با منابع را ایجاد می‌کنند.تحت عنوان الگوی( ارائه بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت و با کارآمد‌ترین شیوه)و این متولی نظانم سلامت است که باید ارائه خدمات ارزان و کارآمد را تدوین و اجرا کند و سود و انگیزه های ارائه‌کنندگان را تحت کنترل قرار دهد. اگر این هدایت صورت نگیرد، تراست های دارویی و رانت های ارائه خدمات سرویس‌های لوکس و غیرضروری را گسترش خواهند داد و نیاز بیماران را مطابق با الگوهای غیرضروری و پرهزینه شکل خواهند داد
الگوی مصرف پرهزینه و غیرضروری که در خدمات بهداشتی و درمانی کشور در حال شکل‌گیری است، از فقدان نظارت دستگاه متولی شکل گرفته است،مسئولیتی که در حال حاضر با فرافکنی به ناکارایی بیمه‌ها نسبت داده می‌شود و امید کاذب اصلاح در پی ایجاد «سازمان بیمه سلامت» را القا می‌کنند. در هیچ کجای دنیا نظام بیمه بدون متولی کارآمد در بهداشت و درمان کشورها کارایی نداشته است.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد