یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها
یادداشت

یادداشت

تجربیات،نظرات و دلمشغولیها

راهکارهای ارتقاء نظام سلامت کشور (5)

نظام سلامت با رویکرد پیشگیری 

 

پیاده سازی نظام سلامت با رویکرد پیشگیری، علاوه بر کاهش هزینه های درمان، قادراست با تغییر در سبک زندگی ، تضمینی برای سلامت و مهم تر از آن ، نشاط در خانوادها باشد. نشاطی که علاوه بر بهره وری، در ایجاد "خانواده ای سلامت " یاری رسانده و احساس تعلق زایدالوصفی را برای اعضای خانواده فراهم می آورد . 

امیدوارم یکایک عزیزان با مراجعه به لینک نظر ، در ذیل این نوشتار نظرات ، پیشنهادات و ... خود را ارائه نمایند .

نظرات 2 + ارسال نظر
علی مقدم دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:40

بی توجهی به قاعده «پیشگیری بهتر از درمان است»، بکارگیری پزشکان در پستهای مدیریتی و اجرایی،نبود شرح وظایف مشخص برای ارائه کنندگان خدمت و روش پرداخت ناصحیح، از سوء مدیریت عمیق و مزمن در نظام سلامت کشور حکایت دارد.
به نظر اینجانب باید ساختار وزارت بهداشت همچنین نظام پرداخت ها در نظام سلامت باید بر اساس قاعده فوق الذکر تغییر یابد.

علی خیابانی مقدم دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:52

سلام علیکم
کشورهای پیشرفته به دلیل محدودیت منابع، تولیت در ارائه خدمات را الزامی و نقطه تلاقی سطح خدمات با منابع را ایجاد می‌کنند.تحت عنوان الگوی( ارائه بهترین خدمات با ارزان‌ترین قیمت و با کارآمد‌ترین شیوه)و این متولی نظانم سلامت است که باید ارائه خدمات ارزان و کارآمد را تدوین و اجرا کند و سود و انگیزه های ارائه‌کنندگان را تحت کنترل قرار دهد. اگر این هدایت صورت نگیرد، تراست های دارویی و رانت های ارائه خدمات سرویس‌های لوکس و غیرضروری را گسترش خواهند داد و نیاز بیماران را مطابق با الگوهای غیرضروری و پرهزینه شکل خواهند داد
الگوی مصرف پرهزینه و غیرضروری که در خدمات بهداشتی و درمانی کشور در حال شکل‌گیری است، از فقدان نظارت دستگاه متولی شکل گرفته است،مسئولیتی که در حال حاضر با فرافکنی به ناکارایی بیمه‌ها نسبت داده می‌شود و امید کاذب اصلاح در پی ایجاد «سازمان بیمه سلامت» را القا می‌کنند. در هیچ کجای دنیا نظام بیمه بدون متولی کارآمد در بهداشت و درمان کشورها کارایی نداشته است.


سلام
جناب خیابانی مقدم همیشه در مسائل فنی شاگردی شما را انجام داده ام .
امیدوارم نظرات کاملا کارشناسی شما همیشه راهنمای راه مدیریتیم باشد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد